GÉPÍRÁS OKTATÁS
Manapság, amikor már mindenki számítógépen, laptopon ír, a tízujjas vakírás még fontosabb tudássá vált. Ahhoz, hogy ne "sikítós gépírónő" módjára nyomkodjuk találomra a betűket, majd sikítozva örüljünk, ha megtaláltunk egy-egy betűt, elengedhetetlen a helyes billentyűkezelés ismerete, és a megfelelően gyors írástempó. Ennek eredményeként a jegyzetelés, a gépen készített feladatok, a beadandók, a munka nem szenvedés, hanem örömteli, könnyű tevékenységgé válik.
Miben tudok segíteni?
TÍZUJJAS VAKÍRÁS KURZUSOK
Alapozó:
Kezdő:
Haladó:
GYAKORLÓ, FELZÁRKÓZTATÓ OKTATÁS
A GÉPÍRÁSRÓL
Korunk nélkülözhetetlen hétköznapi eszköze a számítógép, a laptop. Ezek gyors és hatékony használatát nagymértékben megkönnyíti a tízujjas vak-/gépírás elsajátítása.
Jelentős segítséget nyújt azoknak, akiknek nehézséget okoz a kézírás:
Az írászavarral küzdő gyerekek gyakran lehetőséget kapnak, hogy a tanórán laptopot használjanak jegyzetelésre, az írásbeli munkáikat ilyen formában adják be, illetve a szóbeli számonkérést írásbelivel váltsák fel. Számukra nagy segítség a tízujjas vakírás technikája.
A GÉPÍRÁS, MINT FEJLESZTŐ MÓDSZER
Segít az esélyegyenlőség, a habilitáció, és a rehabilitácó megvalósításában olyan gyermekek esetében, akiknek valamilyen okból nehézséget okoz a kézírás kivitelezése.
Lehetőséget ad az írás és olvasási nehézséggel küzdő tanulók fejlesztésre. A gépírástechnika tanításával együtt jár, hogy a gyerekeket igényes, pontos munkavégzésre szoktatjuk, fejlesztjük esztétikai érzéküket, valamint belső igényt alakítunk ki az igényes nyelvhasználatra.
Hangsúlyosabban figyelünk az írás folyamatának megtapasztalására, az önellenőrzés, a hibajavítás képességének kialakítására, automatizálására, az írás nem nyelvi jeleinek az írott üzeneteken túli jelentésének felismertetésére.
A billentyűk meghatározott rendben és időben történő lenyomásával újraszerveződik a finommotorikus koordináció, harmonizálódik a két agyfélteke közötti összeköttetés. Az agyi plaszticitásnak (az agy anatómiai és funkcionális változásra való képességének) köszönhetően újraszerveződik a koordináció.
Fejlődik a szem-kéz koordináció, a figyelem. Az ujjak szétválasztott, meghatározott, ritmusos mozgatásával javulnak a grafomotoros készségek. A fegyelmezett, rendszerezett cselekvéssorral automatikus mozgássorok alakulnak ki. Az ujjak, a kéztartás ügyesedik, erősödik, beindul a fejlődés. Az írás mennyisége és minősége által kialakul az igény a pontos és esztétikus munka iránt.
A gépírás készség- és képességfejlesztésnek területei:
Diszlexiás és diszgráfiás tanulók és tanáraik által tapasztalt pozitív hatások: