D o r L a n d

Alig van olyan gyermek, akinél nem tapasztalunk valamilyen téren elmaradást. Figyelemzavar, memóriakapacitás, észlelés, vizuomotoros koordináció, a téri és idői tájékozódás, szókincs, szövegértés,  feladatértés nehezítettsége a gyerekek kb. háromnegyedénél megjelenik. Emellett a fiatalok előszeretettel használják a passzív tanulást, a magolást. Sokaknak nincs tanulási motivációjuk, nincs valódi céljuk. A megtanulandó anyag hatalmas, de senki nem tanította meg nekik például a helyes légyegkiemelés, vázlatírás technikáját. 

Ennek következtében a tanulás nem hatékony, sok időt vesz igénybe, a tananyag unalmas, idegesítő, hogy lassan halad, hamar kimerül, stresszes, szorong a teljesítményük miatt. 

 

Ezen segít tanulás fejlesztése, melynek során három fő területre koncentrálunk


  1. A tanulás módszereinek fejlesztése
  2. A tanulási környezet fejlesztése
  3. A tanuláshoz szükséges alapkészségek (motoros képességek, finommotorika, grafomotorika, kevert vagy keresztezett agyfélteke dominancia, téri és idői tájékozódás, vizomotoros koordináció, észlelés, figyelem, memória, logikai gondolkodás, fonológiai tudatosság, nyelvi alapok, beszédértés, szövegértés, feladatértés, szókincs, olvasástechnika, írástechnika, feladattudat, feladattartás) fejlesztése. (Az idő rövidsége és a csoportos forma miatt arra van lehetőség, hogy megbeszéljük, milyen lehetőségek vannak ezen területek célzott és alapos fejlesztésére.)

 

A TRÉNINGEKRŐL


  • A tréning igény szerint 20 alkalommal 90 perces, vagy 15 alkalommal 120 perces tanóra időtartamú. 
  • Normál tempóban heti egy, intenzív tempóban heti két alkalommal találkozunk. Igény esetén az intenzív tréning heti egyszer 180 perc időtartamban is lehetséges.
  • A csoportos tréningek elegendő számú jelentkező esetén indulnak. Személyes egyeztetés alapján lehetőség van egyéni vagy páros kurzusra is. 
  • Az ELSŐ ALKALOM egyéni konzultáció. Ekkor közösen átbeszéljük a legfontosabb tudnivalókat. Eközben felmérem a gyermeket, a tanulási sítlusát, képességeit, kompetenciát, erősségeit, nehézségeit. Átbeszéljük, min érdemes javítani, és a későbbiekben ehhez keressük a megoldást. 
  • Az UTOLSÓ ALKALOM szintén egyéni találkozó, mely során megvitatjuk a tréning tapasztalatait, és lefektetjük a következő időszak teendőit. 
  • Amennyiben a gyermek alapkészségeinek nehezítettsége olyan jelentős, hogy az a tanulási teljesítményét komolyan befolyásolja, akkor javaslatot teszek a további lehetséges teendőkre. 
  • A gyermek tanulása szorosan összefügg a családi háttérrel, a szülői támogatással. Ennek okán fontos ismerni a szülők jelenlegi gondolatait, véleményét a gyermek tanulásával kapcsolatosan. Amennyiben szükséges, akkor átbeszéljük, milyen változtatásokat érdemes véghezvinni, hogy még hatékonyabban tudják segíteni gyermekük tanulását. 
  • A térning lezárultával sem engedem el a gyermekek kezét. Abban az esetben, ha igény van rá, lehetőség van utánkövetésre. Ennek során meghatározott időközönként találkozunk, megvitatjuk az eddigi tapasztalatokat, és segítek az elakadások áthidalásában. 

 

A TRÉNING TARTALMA 


  • Tanulási stílus, módszerek, eszközök, stratégiák
  • Tanulási preferenciák, tanulási rutinok
  • Agyfélteke dominancia
  • A tanuláshoz szükséges alapkészségek, kognitív készségek, alternatív képességfejlesztés 
  • Jó tanulási motivációk, célok
  • Optimális tanulási környezet
  • Hatékony önálló otthoni tanulás
  • Gyorsított olvasás, gyorsított tanulási tecnikák, mnemotechnikák
  • Memoriterek, versek, idegen nyelv tanulása
  • Aktív tanulás, vizuális tanulás
  • Lényegkiemelés, jegyzetelés, vázlatkészítés, elmetérkép, tanulás jegyzetből, vázlatból
  • Felkészülés órai feleletre, dolgozatra, vizsgára, összefoglaló vázlatkészítés
  • Helyes időgazdálkodás, tervezés, tanulási terv
  • Mi szeretnék lenni? Mit kell ahhoz tennem, hogy elérjem a célomat?
  • Stresszkezelő, önismereti, önfejlesztő relaxációk
  • Önbizalom, magabiztosság
  • Agyintegrációs, agyfélteke összehangoló gyakorlatok, Észkerékkapcsoló agytorna, Brain Gym 
  • Agykontroll tanulási eszköztár

 

1) Tanulásmódszertani alapozó tréning 

  • 3-4. osztályos gyermekek számára 

2) Tanulásmódszertani tréning

  • Felső tagozatosok, középiskolások, felnőttek számára

 

Abban az esetben, ha úgy érzi, gyermekének vagy önnek személyre szabott, egyéni segítségre van szüksége a tanulás hatékonyságának növeléséhez, a TANULÁSI COAHINGOT javaslom (következő menüpont). 

 

 

Asztali nézet